Dyslektik neznamená hlupák

Možno to taky dôverne poznáte. Napriek krásnym vetám, ktoré čítate v študijnom pláne svojho dieťaťa, realita je taká, že jeho handicapt v škole nikoho nezaujíma. Dyslektik, dysgrafik, či majiteľ inej podobnej poruchy?


Pre učiteľov proste hlupák, ktorý pomaly číta a ešte pomalšie chápe.

Je to začarovaný kruh. Vaše dieťa sa doma učí dlhé hodiny, avšak výsledky v škole tomu rozhodne nezodpovedajú. Akoby vôbec nechápalo, čo číta, nieto, aby dokázalo text niekomu pretlmočiť. Nakoniec vám nezostane nič iné, než denne naštudovať niekoľko predmetov a znovu ich dieťaťu vysvetliť. Čo o to, ak trénujete na pozíciu učiteľa v základnej škole, nie je to na škodu. Ak sú vaše ambície trochu iné, zrejme vás niekoľkohodinová denná strata nadšením nenapĺňa ...

Zázrak? Asi jo ...

"Čo som v škole nepochopil za päť hodín, aj keď som popísal 15 stránok, pochopil som v Basicu za desať minút. (Opísal som dva riadky). " Študent, 14 rokov. "Míša je ťažký dyslektik, dysgrafik, dyskalkulik s diagnózou LMD. Ťažko sa sústreďuje, trpí poruchou správania a učenia. Vyskúšali sme všetky možné prostriedky - terapia, domáce učiteľa atď - bohužiaľ s chabým výsledkom. A zrazu sa stal zázrak; objavili sme BASIC a učiteľku, ktorá má výnimočné schopnosti. Počas letného intenzívneho kurzu sa Míša zlepšil zázračne: plynulo si číta, vo písaní používa diakritiku, ktorú predtým úplne zanedbával. Najväčšiu radosť mi urobil, keď cca po dvojtýždňovej terapii som ho našla doma s knižkou v ruke , ktorú neodstrčil cez hodinu a prelúskal prvých 30 strán. Teraz vidím syna spokojného, ??šťastného. Ďakujeme!!! ", pani N. mDesítky stránok popísaných podobnými vzkazy som čítala ako vo sne. Že by naozaj existovala alternatíva denného únavného doučovania? Znie to skoro ako zázrak. Rozhodne po tých rokoch, čo doma bojujeme s poruchou učenia.

Usmievavá lektorka mi vysvetľuje

Že Študijné centrum Basic, ops (www.basic.cz) pomáha deťom a študentom akéhokoľvek veku zvládať problémy s čítaním, písaním či pravopisom pomocou špecializovaného individuálneho doučovania. Na základe doterajších výsledkov sa zdá, že aj tieto deti majú šancu zaradiť sa medzi úspešných študentov a zaistiť si tak uplatnenie v živote. Študijné centrum BASIC vo svojom programe využíva špeciálnu študijnú technológiu, ktorá odhaľuje konkrétne prekážky, na ktoré môže študent počas štúdia naraziť, a naučí ho, ako ich zvládať. Nie je náhoda, že študijnú technológiu vymyslel človek, ktorý ju potreboval každý deň, bol to filozof, vedec, spisovateľ, cestovateľ pán L. Ron Hubbard. Na základe výsledkov z použitia tejto technológie založili vysokoškolskí profesori v USA pred 32 rokmi neziskovú organizáciu s menom Aplikovaná Scholastika (v preklade: Praktický vzdelávací systém). V rámci Aplikovanej scholastiky teraz používajú túto technológiu vo viac ako 600 školách a vzdelávacích organizáciách na celom svete.

No, nebudem prehnaný optimista, ktorý verí, že si tento program nájde v dohľadnej dobe cestu do našich základných škôl. Ale vďaka bohu, my si môžeme nájsť cestu k nemu.

Dyslektik neznamená hlupák


Zdieľajte tento článok prostredníctvom sociálnych sietí:

Diskusia a skúsenosti

Pridaj komentár

Pridaj komentár

Povinné položky