Bežecký Tréningom pre každého (1.) - úvod

Vytrvalosť môžeme s vekom dokonca rozvíjať, na rozdiel od svalovej sily tá vytrvalostné pri pravidelnom tréningy s vekom toľko neubúda aj keď je všeobecne naša disponovanosť k pohybu je samozrejme stavom svalov limitovaná.


Ale nechcite ubehnúť ihneď maratón

Každý z nás más svoju individuálnu úroveň, ktorej hranicu sa nám systematicky po čase určite podarí zvýšiť a udržať. Realizácia nášho rozhodnutia začať a vytrvať v podobe - desaťkilometrový beh po prolenošené zime za každú cenu sa môže rovnať samovražde. Ak ste sa pre beh rozhodli, stanovte si plán. Než sa behanie stane po vaše telo zvykom, budete sa zrejme často snažiť svoje ušľachtilé rozhodnutie porušiť, alebo úplne opustiť. Aby k tomu nedošlo, potrebujete práve spomínaný "primeraný" plán, vhodnú obuv a veľkú dávku vôle.

Ak ste naozaj na začiatku

Nezdráhajte sa medzi behom chodiť, tejto technike sa hovorí indiánsky beh a vaše telo na náročnejšie beh bez spomaľovania postupne pripraví. V budúcom dieli si uvedieme príkladové tréningy pre začiatočníkov aj pokročilých a zmienime sa o zdravotných predpokladoch pre behanie, kompenzačných aktivitách a slovníčku najčastejšie používaných termínov.

Bežecký Tréningom pre každého (1.) - úvod


Zdieľajte tento článok prostredníctvom sociálnych sietí:

Diskusia a skúsenosti

Pridaj komentár

Pridaj komentár

Povinné položky